czwartek, 4 kwietnia 2013

Znajdź sobie pasję, luju.

źródło: tumblr


 Ludzie z pasją fajni są. Chyba nic mnie tak nie przyciąga do człowieka, jak jego talent czy hobby. Brzydkie toto może być jak noc, mieć parę (dziesiąt) kilogramów za dużo i rozbieżnego zeza- jak tylko widzę, że ta osoba coś kocha- to ja już jestem gotowa pokochać ją wraz z tą pasją i poufnie dyskutować o rozrywkach z tym związanych. Albo patrzeć z zachwytem na jej dzieła.




 Nie rozumiem, naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy spokojnie egzystują bez tego czegoś, co ich napędza. Uczą się dla nauczycieli, pracują na chleb i żyją dla swojego partnera lub rodziny. Popołudniami zaś sadowią godnie cztery litery przed telewizorem albo komputerem, bo przecież są zmęczeni i im się należy.

 I tak sobie myślę, z kpiącym uśmieszkiem pod wąsem- ilu z nich potem w kłótniach wrzeszczy "Bo mi się nie chce żyć, nie mam po co żyć, to wszystko już nie ma sensu!". No tak to, bejbe, jest, gdy zaczynasz żyć dla innych, a nie dla siebie. Trochę problem, co?

 Read my lips: nigdy, przenigdy nie przestawaj robić czegoś, co kochasz. Bo, cholera jasna, prędzej czy później zdasz sobie sprawę, że przegrałeś życie. Nie rozwinąłeś danego Ci talentu, nie spełniłeś marzenia. Spieprzyłeś sprawę.

 Nie masz zainteresowań? Biednyś. No kurde, współczuję. I kopnę w dupę. Każdy może znaleźć sobie coś, co będzie jego silnikiem- jeśli nie na całe życie, to chociaż na jakiś czas.

 Gadałam dzisiaj z moją koleżanką, Monią. Oczywiście, wcześniej myślałam na ten temat, dlatego spytałam:
-Monia, a ty jakąś pasję masz?
-Mm... No... Wiesz, chyba nie.
-Serio? Nie masz niczego takiego, co by sprawiało, że chce ci się żyć?
-Nie, raczej nie. Cały czas poświęcam na naukę, bo rodzice, bo oceny.
-Jezu, no a co ci po tym przyjdzie? Za parę lat będziesz pamiętać o jakiejś dwói?
-Nie, oczywiście, że nie.
-No to Monia, o co chodzi? Bez jaj. Odpuść. Pomyśl teraz- co byś chciała robić?
-Ah, bo ja to... Chciałabym umieć grać na gitarze. Tylko czasu nie mam.
-Graj. Graj pół godziny dziennie, ucz się najprostszych chwytów, ale graj. Gówno tam, że obowiązki. Zacznij robić to, co kochasz. Dobra?
Na twarzy Moniki wreszcie pojawił się uśmiech.

Ludzie z pasją naprawdę mają w sobie to coś. Iskrę. Światło. Ogień. To widać w ich oczach, uśmiechu, mowie i postawie. Pasja ubogaca człowieka i sprawia, że cały jakoś nabiera więcej wartości. Taki człowiek jest piękny.

Więc proszę, nie pieprz, że nie masz czasu, że ktoś by krzywo patrzył, że nie, bo nie. Gówno mnie to obchodzi. I Ciebie też niech to gówno obchodzi. Znajdź to, co kochasz. Teraz. A potem tym żyj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przybyłam, zobaczyłam, napisałam.
Za każdą opinię Bóg Ci zapłać, czytelniku moich wypocin.